Postitatud 22.06.2020

76% paki kättesaamiskordadest Eestis moodustavad pakiautomaadid ning 24 protsenti kullerteenused, selgub Kantar Emori pakiveoteenuste turu kasvupotentsiaali uuringust. Kuigi pakiautomaatide ja kullerteenuste kasutamise suhe on aastatagusega võrreldes jäänud samaks, siis viimase aastaga on kiire kasvu teinud nende inimeste hulk, kes on kulleri vahendusel paki saanud. Viimase aastaga on kuller toonud kauba 45% Eesti elanikest. Aasta tagasi oli vastav näitaja 27%.

Turuliidriks on jätkuvalt Omniva pakiautomaat, mille turujõud on veelgi kasvanud. Itella SmartPOST on Omniva järel kindlal teisel positsioonil. Suurima kasvupotentsiaaliga on endiselt DPD Pickup. Kui võtta praeguse teenusepakkujate turujõu kõrval arvesse nende emotsionaalse suhte tugevust ehk brändijõudu, on Omniva pakiautomaat ja SmartPOST täna praktiliselt võrdselt suurima brändijõuga teenusepakkujad. Itella SmartPOST on kuvandi liider kättetoimetamiskiiruses ja usaldusväärsuses. Omniva eristub turul selgelt parima pakiautomaatide võrgustikuga, olles kuvandi liider pakiautomaatide paiknemisel nii kodu läheduses kui ka liikumistrajektooril.

Uuringu tulemused kinnitavad endiselt, et Eesti inimene soovib e-poes tellitud kaupa saada kätte endale sobival ajal ja sobivas kohas. Samas peavad kaupmehed erikolukordades olema valmis pakkuma tarnemeetodeid, mida ehk tavaolukorras pole veel vaja läinud.

Uuringu kokkuvõtet saab lugeda siit.

Loe, kuidas saad tarnemeetodid liidestada läbi Maksekeskuse moodulite