Postitatud 26.06.2020

Influencer marketing ehk mõjuisiku turundus on aastaid olnud turundusmaailma üks kuumimaid sõnapaare. Samas valmistab see turundajatele parajat peavalu, sest väga raske on mõõta tehtud investeeringute tasuvust.

Aastate jooksul olen aidanud enam kui 150-l brändil, agentuuril ja platvormil kaasata mõjuisikuid turunduskampaaniatesse ja muudesse tegevustesse. Seejuures paistab silma üks valdkond, kus influencer marketing eriti edukas on – e-kaubandus. Sellel on kolm peamist põhjust:

  1. Aktiivsed e-poodides ostlejad on rohkem avatud mõjuisikute soovitustele;
  2. Sotsiaalmeedia platvormid panevad üha suuremat rõhku e-kaubandusele;
  3. Lihtne viis mõõtmiseks kasutades soovitus- ja sooduskoode.

 

Just kolmas punkt loob head eeldused influencer marketing tegevuste hindamiseks. Kasutades konkreetsete mõjuisikute kampaanias just temale unikaalseid sooduskoode saad nende e-poes kasutamise kaudu teada, millise mõjuisiku kaudu kliendid sinu e-pooodi tee leiavad. Paraku, ehk just oma lihtsuse tõttu unustatakse seda tihti kasutada.

Mõjuisikute leidmine ja valimine

Täpse sihtgrupini jõudmine on alati iga äri peamine eesmärk. Koostööks sobilike mõjuisikute otsimisel on eesmärgiks leida need influencerid, kelle sihtgrupp kattub sinu omaga. Seejuures on olulised näitajad nagu asukoht, vanus ja sugu. Mõneti üllatuslikult ei ole aga oluline, et mõjuisik kajastaks pidevalt (ainult) sinu tootekategooriaga või teenusega seotud teemasid. Heaks näiteks on Bolt, kes üleilmselt teeb koostööd tuhandete mõjuisikutega, kellest üksi pole nö sõidujagamise influencer. Bolti eesmärgiks on leida mõjuisikud, kes kõnetavad demograafiliselt sama sihtgruppi ja teha seejärel hoolikalt kavandatud koostööd.

Samuti olen märganud, et bärndid kipuvad liigselt muretsema selliste asjade pärast nagu mõjuisiku jälgijate arv, nn võlts jälgijate hulk aga ka mõjuisiku avaldatav sisu ja arvamus. Kuigi neid tuleb arvestada, siis veelgi tähtsam on kõnetada sama demograafilist sihtgruppi.

Koostöö eest tasumine

Igasuguse turundustegevuse eesmärgiks on pidevalt optimeerides leida üles need kanalid ja koostööprojektid, kus sihtgruppi kõige paremini tabatakse ja kust leitakse reaalselt maksvaid kliente. See ei ole ühekordne vaid pidev tegevus, sest ainult nii õnnestub edukaid tegevusi laiendada ja loobuda neist, mis tulu ei too.

Mõjuisikutega koostööd tehes tähendab see, et tasu ei maksta mitte üksikute postituste avaldamise eest, vaid ainult siis, kui mõjuisiku avaldatud sooduskoodi kasutatakse e-poes ostu sooritamiseks. Lisaks sellele, et see aitab garanteerida tehtud investeeringu tasuvust võimaldab see analüüsida, milline sisu teistest paremini töötab.

Kui alustad igal nädalal koostööd kahe mõjuisikuga, siis aasta pärast avaldavad nad kokku üle 100 sind puudutava postituse kuus.

Ostukäitumise, sihtgrupi ja influencerite kohta pidevalt andmeid kogudes ja analüüsides saad järjekindlalt oma turundustegevusi optimeerida ja kaasata uusi partnereid. Kui alustad igal nädalal koostööd kahe mõjuisikuga, siis aasta pärast avaldavad nad kokku üle 100 sind puudutava postituse kuus. Seejuures maksad aga vaid nende eest, mis reaalselt oste toovad.

Kuigi see artikkel on lühike ega anna täit ülevaadet igast influencer marketingi puudutavast detailist, siis toodud juhtmõtteid järgides saab mõjuisikute turundust senisest efektiivsemalt teha. Ühekordsete postituste eest maksmise asemel saab luua eeldused edukaks ja kasvavaks koostööks, kus iga investeeritud euro mitmekordselt tagasi tuleb.

Lõpetuseks veel mõningaid konkreetseid nõuandeid:

  • Kui teed koostööd paljude mõjuisikutega, siis koosta nn korduma kippuvate küsimuste leht, kus mõjuisikutele suunatud info kenasti koos on;
  • Kui näed, et müükides on toimunud hüpe, siis leia üles need postitused, mis sellele kaasa aitasid. Õpi neist;
  • Kui vähegi võimalik, siis juhi mõjuisikutega suhteid ettevõttes sees;
  • Kui töömaht kasvab, siis võta palgale inimene, kes aitab koormust jaotada.
  • Mõjuisikuid saad leida kasutades Modash.io platvormi. Samuti leiad sealt mitmeid kasulikke tööriistu influencer marketing tegevusteks.