Tagasi kõigi postituste juurde

Hüljatud ostukorvid – kuidas neid vähendada?

09.04.2021

Potensiaalsete klientide kaotamine ostu viimases faasis ehk ostukorvis on paljude e-poodnike suurim peavalu. Siin on seitse toimivat nõuannet, kuidas vähendada hüljatud ostukorve.

Tee re-marketingi

Suuna Facebooki ja Google reklaamid personaalselt inimesteni, kes su e-poes tooteid vaadanud ja ostukorvi lisanud on. Facebookis saab dünaamilisi reklaame mugavalt ja kiirelt seadistada – selleks pead seadistama Facebook piksli oma e-poes. Suuremad e-poe lahendused nagu näiteks Shopify ja Magento pakuvad automaatset remarketingi reklaamide loomist, kus vaid mõne klikiga saad suunata personaliseeritud reklaami enda kodulehe külastajatele.

Osad e-poe platvormid pakuvad ka automaatset e-maili remarketingi –  ostukorvi meeldetuletuse e-kirjaga saatmist. Võid pakkuda ka sooduskoodi koos meeldetuletuse e-kirjaga. Poolelijäänud ostu osas meeldetuletuse saatmine on väga efektiivne.

Tee tutvust Conversion Funneliga Google Analyticsis

Google Analytics on e-poodnikule oma poe analüüsimiseks üks parimaid vahendeid. Google Analytics annab näiteks võimaluse jälgida ka klientide liikumist e-poes ja analüüsida, millal toimus kõige rohkem lehelt lahkumisi. Analüüsi, miks võis klient lehelt lahkuda. Kas klient peab ehk liialt palju infot sisestama tellimuse tegemiseks? Kas tarne info jääb selgusetuks? Näiteks kui enamus kliente loobub just ostukorvis, siis ehk tuleks vaadata üle ostukorvi leht ja makselahendused. Siit jõuamegi järgmise olulise punktini.

Vali kvaliteetne makselahendus

Kontrolli, et ostu sooritamine sinu e-poes oleks võimalikult mugavaks tehtud. Makselahenduse valimisel arvesta erinevate klientide soovidega ja vali turvaline ja selge infoga makselahenduse teenusepakkuja.

Eesti (aga ka Läti, Leedu ja Soome) klientidele müües on oluline pakkuda pangalingiga või maksete algatamise teenusega maksmise võimalust. Piiriülene müük nõuab kindlasti kaardimaksete võimalust. Kui oluline osa ostukorvidest on üle 75 euro, siis tuleks pakkuda ka osta kohe, maksa hiljem võimalusi.

Mida kiirem ja mugavam on maksmine, seda tõenäolisem on, et klient ostu ka sooritab.

Kontrolli lehe laadimiskiirust

Ka seda saad kontrollida Google Analyticsist – Behavior – Site Speed alt. Kui e-poes pilte ei kuva ja lehed laevad aeglaselt lahti, siis võib see olla üks põhjus, miks potensiaalne klient lehelt lahkub. Kontrolli üle oma toodete pildid, et need oleks veebi jaoks optimeeritud ja ei aeglustaks lehe laadimist.

Tee ostu sooritamine lihtsamaks

Lase kliendil soovi korral külalisena e-poest osta, mitte ära nõua kasutajaks registreerimist. Küsi kliendilt vaid hädavajalikke andmeid, et klient ei takerduks üleliigse info või topelt info sisestamisse ja ei loobuks seetõttu ostu sooritamast. Näiteks kui klient soovib pakki pakiaparaati, siis ei ole vaja küsida lisaks tema koduaadressi.

Maksekeskuse lisateenus SimpleCheckout on loodud just selleks, et kaotada kohmakad ja liiga palju infot nõudvad ostu vormistamise lehed.

Veendu, et su e-poes on selge tarneinfo

Kontrolli, et kliendil oleks koheselt selge, kas tarnid kaupa ka tema piirkonda ja mis hinnaga on erinevad tarnevalikud ning võimalusel ka eeldatav tarneaeg. Eesti aga ka Läti, Leedu ja Soome klientidele müües pead kindlasti pakkuma tarnet pakiautomaati – just sel moel jõuavad ostjateni ligi 70% Eesti e-poodidest tehtud ostud.

Üha suurem hulk tarbijaid soovib tasuta tarnet – tee ostjale hästi selgeks, mis tingimustel on tarne tasuta.

Tee ostukorvi salvestamine lihtsaks

Vahest tuleb ette ootamatusi ja ostu sooritamine jääb sel põhjusel pooleli, et midagi tuli lihtsalt vahele. E-poe platvorm võiks toetada automaatset ostukorvi ja/või soovikorvisalvestamist, et klient saaks hiljem mugavalt ostuprotsessi jätkata.

Regulaarselt tasuks ka ise kogu ostuprotsessi läbi testida, et leida kitsaskohti või veendumaks, et kõik toimib nii nagu peab.