Postitatud 19.04.2021

Väga suur osa Eesti e-poode on ehitatud WooCommerce platvormile. Lisades sellele mõned pluginad nagu näiteks makselahendused ja tarned, saab täiesti töötava e-poe. Aga et oma e-poodi veidigi erilisemaks muuta või funktsionaalsust lisada, tuleb leida täiendavad pluginad – need aitavad WooCommerce’i võimalusi oluliselt laiendada.

Eluliselt vajalikud

E-poe nurgakive võib palju olla, kuid üheks on kindlasti makselahendus – ilma kassata pole pood päris pood. Et igal ettevõttel on omad eelistused või klientuurist tulenevad nõudmised, siis ühte kindlat pluginat soovitada on raske.

Küll peab Eestis kaupu müüb e-poodnik hoolitsema, et tema e-poes saaks maksta pangamaksetega, tõenäoliselt soovitakse pakkuda ka kaardimakseid ning kasuks tulevad ka maksa hiljem lahendused. Neid kõiki võib liidestada eraldi, kuid on võimalik mugavalt ka ühe pluginaga paigaldada.

Kui klient on ostu eest tasunud, siis tuleb ostud temani ka toimetada. Ligi 70% Eesti e-poodide ostudes jõuab saajani pakiautomaadi vahendusel. Kaupmees peaks hoolitsema, et tema tarnemeetodite hulgas oleks liidestatud Itella SmartPosti, Omniva ja DPD pakiautomaadid. Kui müüakse ka kaupa, mida pakiautomaati ei saa saata, siis peab olema kulleriga saatmise võimalus.

Ka need liidestused võib teha eraldi või kasutada pluginat, mis sisaldab nii makseid kui tarneid.

Eluks vajalik on ka turvahalendus, mis aitab vältida ja vajadusel parandada tehnilisi probleeme veeiblehega. Lihtsama turvalahenduse võib kaheks jagada. Esimene tegeleb aktiivselt turvalisuse probleemidega, ning selleks sobib ideaalselt näiteks iThemes Security plugin. Teine osa tegeleb tagavaraplaaniga, ehk hoiab alati käepärast kogu süsteemi tagavarakoopiat. Lihtne ning kindel plugin selleks on BackupBuddy.

Kui kõige olulisem on paigas, siis nüüd saab edasi vaadata lahendusi, mis hõlbustavad või lisavad funktsionaalsust WooCommerce’ile.

Igal juhul pea meeles pluginate lisamise kuldreeglit: mida vähem, seda parem. Siin on aga seitse võimalust e-poe funktsionaalsusi laiendada.

Saada kliendile koos tellimusega ka arve

Seda võimalust pakub “Woocommerce PDF Invoices & Packing Slips”, mis saadab arved automaatselt pärast tellimuse täitmist. Seejuures saab arveid enda stiili järgi kohandada. Üks pluss on sel veel – see on juba ka Eesti keelde tõlgitud. Seega on seda lihtsam kasutada.

Lase külastajatel oma lemmiktooted kokku koguda

Soovinimekirjad või wishilistid on oluline funktsionaalsus veidigi suurema e-poe puhul võimaldades klientidel ära märkida ja meelde jätta kaubad. Võibolla ta alles kaalub erinevate toodete vahel või soovib selle salvestada tulevikuks. Sinule kui kaupmehele on see aga kasulik informatsioon. Samuti saab wishliste kasutada edukateks turunduskampaaniateks. Peab lihtsalt veidi leidlikkust kasutama.

Selliseid pluginaid on loodud hulgaliselt, soovituse saab aga  “YITH Woocommerce Wishlist”. Seda lihtsalt seetõttu, et antud plugina arendajad on väga pikalt tegutsenud ning seetõttu väga kogenud ja usaldusväärsed. Samuti on pluginal olemas lahjemat sorti tasuta versioon ja võimsam tasuline vaste.

Küsi klientidelt lisainfot kui nad ostukorvis on

“Checkout Field Editor” laseb muuta (või lisada ja eemaldada) kõiki välju, mis on kasutusel ostukorvis. See annab sulle võimaluse küsida lisainfot kliendi kohta või eemaldada sulle ebaolulised väljad. Mis omakorda parandab ostukogemust ja loodetavasti hoiab ostjaid kauem sinu poe klientidena.

Juhuks, kui sinu klientuuri hulgas on mitte ainult üht keelt kõnelejad

Eestis ei saa sellest ei üle ega ümber. Sa lihtsalt kaotad kliente, kui su e-pood ei ole vähemalt kahes keeles – eesti ja vene. Ka inglise keele aga miks mitte ka soome lisamine ei tee paha.

Selleks on ideaalne lahendus WPML ning selle juurde kuuluv vastav WooCommerce moodul. Esialgu võib tunduda küll veidi hirmutav kuid pluginal on väga asjatundlik ja vastutulelik arendajate meeskond, kes sind kindlasti edasi aitavad.

Pop-up’id mis töötavad

Lahti hüppavad ehk pop-up aknad on hell teema. Need võivad olla väga tüütavad ja kliente minema peletada, samas võivad nad olla ka väga kasulikud ja kaupmehele tulutoovad – oluline on kasutada neid kliendi huvist lähtuvalt.

Väga populaarne ja töökindel on “Optin Monster”. Laialdased võimalused popupe käima panna just nii nagu soovitud ja lihtne disaini tööriist teevad selle heaks valikuks igale poodnikule. Ka alustavale.

Lõpeta ostukorvide hülgamised

Ostukorvi hülgamine ilma ostu sooritamata on lihtsalt üks “vaateakna shoppingu” variante. Aga mitte ainult. Tihtilugu on kliendil küll soov midagi osta, kuid elu tikub vahele. Kellel seda poleks juhtunud.

Kuid sulle, kui kaupmehele ei ole see hea. Appi tõttab “Abandoned Cart Pro for Woocommerce”, mis võimaldab saata klientidele meeldetuletusi hüljatud ostukorvist. See on väga efektiivne meetod innustamaks kliente ostu vormistama. Kuid nagu ikka – kasuta vastutustundlikult ja kliendi enda huvi silmas pidades. Lisanipp: võid pakkuda sooduskoodi innustamaks ostu lõpule viima.

Kui Google Analyticsi töölaud liiga keeruline tundub

Olgem ausad, Google Analyticsi statistika lugemine ja tõlgendamine ei ole just lihtne. Eriti, kui kõik andmed on mitteasjatundjale liiga keeruliselt esitletud.

Kuid ometigi tuleb sul neist numbritest ja graafikutest läbi närida ja vastavad järeldused teha.

Asja lihtsustamiseks on olemas plugin “MonsterInsights”. Sinu käsutuses on samad andmed, aga otse sinu WordPressi töölaual ja palju selgemini esitletud.

Pea kõikidel neil pluginatel on olemas tasuta ja tasulised versioonid. Kasuta esialgu tasuta pluginat. Kui funktsioonid sinu soovituga klapivad siis võid piiluda ka tasulist versiooni, sest üldjuhul on need võimekamad ning ka klienditugi kättesaadavam.